Wie tegenwoordig met een jong doelpubliek in contact wil komen, kan onmogelijk om Instagram heen. Maar om als bedrijf ook echte resultaten te boeken op Instagram, is overstappen naar een Instagram bedrijfsprofiel zeker en vast een aanrader. Het brengt allerlei voordelen met zich mee en zorgt er voor dat je jouw doelpubliek beter kan bereiken. Hoe gebeurt dat? Wij leggen het je graag uit!
De 3 grote voordelen van een Instagram bedrijfsprofiel
Ten eerste zorgt een Instagram bedrijfsprofiel ervoor dat klanten makkelijk contact met jou kunnen opnemen. Wanneer je overschakelt naar een bedrijfsprofiel, krijgen bezoekers van je profiel allerlei opties te zien, zoals bellen, e-mail sturen en routebeschrijving. Wat verschijnt is afhankelijk van de contactgegevens die je zelf toegevoegd hebt. Op deze manier kan men je bedrijf dus makkelijk vinden en bereiken.
Daarnaast kan je allerlei nuttige inzichten verkrijgen met een Instagram bedrijfsprofiel, iets wat niet mogelijk is met een privé-account. Zo kan je bijvoorbeeld analyseren hoeveel mensen je posts bekeken hebben, en dit aantal vergelijken met eerdere periodes. Maar daar stopt het niet: je kan zien wanneer je volgers het meest actief zijn, op welk moment van de dag je best nieuwe content plaatst, welke van jouw foto’s het meest succesvol zijn enzovoort. Wie gebruik maakt van Instagram Stories, kan 24 uur lang statistieken bekijken, totdat de post verdwenen is. Dankzij al deze gegevens krijg je dus een goed beeld van wie je volgers zijn en hoe betrokken ze zijn.
Ten slotte kan een Instagram bedrijfsprofiel je ook helpen om je bedrijf of producten te promoten. Je krijgt de mogelijkheid om gesponsorde berichten te maken van leuke foto’s of video’s. Dit principe is hetzelfde als bij Facebook. Op deze manier kan je ook mensen bereiken die je bedrijf nog niet kennen of jou nog niet volgen.
Overstappen naar een bedrijfsprofiel
Maar hoe doe je dat nu, je Instagram profiel omzetten in een bedrijfsprofiel? Het is helemaal niet zo moeilijk. Bij de instellingen tik je op ‘overstappen naar bedrijfsprofiel’. Vervolgens link je jouw Instagram account aan je Facebook bedrijfspagina. Dit doe je door je aan te melden op de Facebookpagina als beheerder. Nadien stel je de gegevens van je bedrijfsprofiel, zoals e-mailadres en telefoonnummer, in en that’s it! A piece of cake, al zeggen we het zelf. Waar wacht je nog op?