So Buzzy in 2017
Het lijkt wel of 2017 in een zucht voorbij was! Het feit dat onze planning goed volstond heeft daar zeker mee te maken, want de tijd vliegt als je continu bezig bent om buzz te creëren (heb je hem? :p). Toch maken we graag tijd om even stil te staan bij enkele hoogtepunten van dit jaar.
Uitbreiding van ons So Buzzy Team
Het afgelopen jaar kregen Michèle en ik versterking, en is ons ‘fixed’ team verdubbeld van 2 naar 4. Mijn echtgenoot Christopher was al sinds de oprichting van So Buzzy medezaakvoerder maar steeds in bijberoep naast zijn vaste job. Hij nam in juli afscheid van het bediendeleven om ons full-time te vervoegen. Zo verzorgt hij o.a. het Community Management voor Nokia, heeft hij onze webshop So Baggy onder zijn hoede om deze naar de volgende level te kunnen tillen, en is hij verantwoordelijk voor alle financiën en administratie. In augustus mochten we Jana terug verwelkomen. Van februari tot mei werkte ze bij ons als stagiaire via het Digital Masters Academy programma van Bloovi Me. We konden haar niet laten gaan… daarom vroegen we haar simpelweg te blijven, wat ze dan ook deed 🙂

En daar stopt het niet want in november begonnen we de zoektocht naar nog een nieuwe collega. En wie op LinkedIn zoekt die vindt 🙂 In december heeft Sarah bij ons getekend. Momenteel is zij nog Redacteur online & sociale media @ KU Leuven, maar vanaf april 2018 is ze Social Media Strategist bij So Buzzy. Dat wilt ook zeggen dat de VUB’ers (= Christopher en ikzelf) vanaf dan in de minderheid zijn in ons team…
Je hebt waarschijnlijk al opgemerkt dat Christopher de enige man is in het team, maar hij klaagt niet hoor. Tot begin januari kan hij nog voor male talk terecht bij onze Thomas More stagiair Bryan, en vanaf februari 2018 verwelkomen we KU Leuven stagiair Wim.

Ook ons flex team groeide mee dit jaar, en ging van 8 naar 12.
Nieuwe opdrachten en samenwerkingen
Een groter team gaf ons de kans om meer opdrachten aan te nemen. Zo mochten we dit jaar in samenwerking met Bonka Circus twee BELOOFD!-campagnes lanceren voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde, en de seksmythes campagne voor SENSOA waarbij wij de social media advertising voor onze rekening namen, alsook het influencer marketing luik. Ik werd één van de experts van de Digitale Versnelling van Telenet Business. Daarvoor ging ik dit jaar (en ook volgend jaar) langs bij ondernemers om hen te helpen met al hun social media en e-commerce vragen.
Ondertussen werken wij al geruime tijd zeer graag voor KBC Bank & Verzekeringen, SOS Kinderdorpen, Hotel BLOOM!, Crowne Plaza Antwerpen & Holiday Inn Brussels Airport. Dit jaar mochten we daar nog Nokia Mobile (in samenwerking met Barnyard), Eneco, Merck Belgium, Triple Living, Demoucelle & Tastalike aan toevoegen.
Tot slot namen we voor de eerste keer in ons uppie deel aan een pitch (in dit geval een openbare aanbesteding om een opdracht binnen te halen), en we wonnen die toch wel zeker. Meer daarover in 2018, want we zijn niet zeker dat we daar nu al iets over mogen zeggen 🙂
Nog een ‘So’ erbij
Yep, het begint stilaan op een So-imperium te lijken: eerst was er So Buzzy, dan So Baggy, wat later volgde So Blankenberge en begin dit jaar lanceerden we So Bloggy. So Bloggy is een gebruiksvriendelijke & up-to-date influencer tool om de juiste personen aan een merk te verbinden doordat je in een database zeer gericht kunt gaan filteren. Onder andere PR-bureaus Famous Relations & Ketchum Brussels namen er een abonnement op. Ondertussen zitten we aan zo’n 1000 bloggers, en blijven we continu So Bloggy verder uitbreiden. Zo zijn we recent gestart met verder te kijken dan onze regio, en zijn we nu ook bloggers en influencers bij onze noorderburen aan het contacteren om hen aan So Bloggy te kunnen toevoegen. To be continued!
Op naar een even busy & buzzy 2018, en alvast onze beste wensen voor het nieuwe jaar 😉
Comments are closed.