Als jouw merk, bedrijf of webshop jarig is, kan je dat niet zomaar laten passeren. Dat is exact wat wij ook dachten toen onze webshop, So Baggy, 4 jaar werd in september. Dit werd een hele week lang online gevierd. Hoe hebben wij dat aangepakt? We leggen het je graag uit, en geven enkele tips mee. Zo kan jij de verjaardag van je merk uitgebreid vieren in de toekomst.
- Zorg voor een leuke actie
Wanneer je de verjaardag van je merk in de verf zet, is het belangrijk dat je klanten of volgers hier ook iets aan hebben. Organiseer daarom een toffe wedstrijd, of voorzie een aanbieding of kortingscode. Wij gaven bij So Baggy bijvoorbeeld een hele week lang 30% korting op al onze items, dankzij de kortingscode – die ook helemaal in thema was – SOBAGGY4YEARS. Daarnaast is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Hoe zorg je daarvoor? Post een aankondiging op je sociale media, schrijf een blogpost, stuur een nieuwsbrief uit, plaats een aangepaste banner op je website… Je kan ook overwegen om te adverteren op Facebook. Op die manier bereik je mensen die je merk nog niet kennen.
- Creëer aangepaste social media content
Op sociale media moet het de hele week lang duidelijk zijn dat er iets speciaals aan de gang is. Op Facebook plaatsten wij bijvoorbeeld een aangepaste omslagfoto met de tekst ‘Happy birthday So Baggy’, zodat je het zeker niet kon missen wanneer je de pagina bezocht. Je kan terugblikken of naar de toekomst kijken in een toffe blogpost, en die delen op al je kanalen. Zo publiceerden wij een blogpost met een overzichtje van de grappiste tassen van 4 jaar So Baggy. Wat kan je nog doen? Enkele nostalgische foto’s uit de beginjaren delen, of een aantal leuke statistieken meegeven.
- Toon aan je volgers hoe jouw team de verjaardag viert
Als je de verjaardag uitgebreid viert, zou het zonde zijn om je team hier niet van mee te laten profiteren. Geniet samen van een stukje taart of een glaasje bubbels om even stil te staan bij de mijlpaal. Bij So Baggy kozen we ervoor om samen pizza te eten tijdens de lunch, mét aangepaste feesthoedjes. Ook hier kan je een foto van maken om te delen op sociale media. Dit zorgt voor leuke behind-the-scenes content.
- Bedank je klanten of volgers
Zonder trouwe klanten of volgers ben je nergens. Daarom is het logisch dat je hen kort even bedankt. Wij deden dat op de laatste dag van onze verjaardagsweek met een filmpje op Facebook, waarin elk teamlid de klanten om een bepaalde reden mocht bedanken. Maar je kan bijvoorbeeld ook werken met een leuke teamfoto. Een fijne manier om te laten zien dat je jouw fans apprecieert!
Hopelijk heeft deze post je wat inspiratie gegeven voor de verjaardag van je merk, bedrijf of webshop. Zijn er nog tips waar jij aan denkt? Aarzel niet om ze met ons te delen!