Ondertussen heeft iedereen er bij So Buzzy al enkele spannende en leuke zaken opzitten, maar wat is nu iedereen zijn beste herinnering? Je ontdekt het hier.
Christopher houdt van rijden op een Segway.
Het allereerste teamweekend van So Buzzy trok naar het kleine Luxemburgse dorpje Paliseul. Christopher plande het vol met leuke activiteiten, en eentje ervan sprong er voor hem bovenuit: een ritje met een Segway! Hij herinnert zich vooral dat rijden op een Segway moeilijker is dan je zou denken. Je mag de handvaten immers niet vasthouden en moet je evenwicht leren bewaren. Niet voor iedereen even evident ? Daarom bleven de So Buzzy segways veilig op de baan in plaats van off road te gaan. Een speciale ervaring volgens Christopher en voor herhaling vatbaar!
Kel genoot van de slipcursus.
De leukste herinnering van Kel vond plaats tijdens het afgelopen teamweekend. Het weekend zat vol leuke activiteiten: een escape room, hot tub, lekker etentje,… Maar het allerleukste moment was de slipcursus! Michèle, Sarah en Kel kropen samen in een auto, en Christopher en Bryan in de andere wagen. Met een bang hartje begonnen ze eraan. Maar al snel bleek dat slippen gewoon super tof is. Het is ook een ideale teambuilding-activiteit: Kel, Michèle en Sarah moesten elkaar vertrouwen, tips geven, aanmoedigen,… En het werkte, want ze kregen een 10/10 van de instructeur. Yeah! ? De hot tub hadden ze achteraf dubbel en dik verdiend!
Sarah had een super sollicitatie.
De leukste herinnering van Sarah is ook meteen haar eerste: het sollicitatiegesprek. Op vrijdagavond 1 december 2017 trok ze, zoals het hoort voor een sollicitatie, zenuwachtig naar Steenokkerzeel. In haar motivatiebrief schreef ze dat het wel eens een #MatchMadeInHeaven kon zijn. En tijdens het gesprek bleek dit ook zo te zijn.
Kel legde haar het vuur aan de schenen met vragen over sociale media, en Christopher hoorde haar uit over haar ambities en verwezenlijkingen op haar vorige job. Klinkt als een standaard sollicitatiegesprek, neen? Toch niet, voor Sarah voelde het helemaal niet als een sollicitatiegesprek. Ze hadden evengoed op café met een pint kunnen keuvelen over hun passie voor sociale media.Na 2uur (ja, 2uur!) stapte Sarah naar buiten en belde meteen naar huis om te zeggen hoe enthousiast ze was. Exact een week later zei ze dan ook volmondig “Ja” op het voorstel van Christopher en Kel. En ja, Kel, het was écht maar 1 week later ?
Michèle staat in vuur en vlam.
Het was moeilijk kiezen voor Michèle, want als eerste So Buzzy – werknemer had ze al twee teamweekends meegemaakt die vol zaten met leuke momenten. Als ze dan toch moét kiezen, gaat ze voor de fotoshoot die we onlangs deden ter promotie van onze actie voor de Warmste Week voor SOS Kinderdorpen. De partner van iemand uit het SOS Kinderdorpen team had het vlammetjeslogo van de Warmste Week in stof nagemaakt, zodat die kon gedragen worden door een persoon.
Het plan: een hoop verschillende foto’s maken die we zouden gebruiken voor social media posts verspreid over een aantal weken. En wie was de gelukkige om in dit pak te kruipen? Michèle natuurlijk!
Ze liet zich he-le-maal gaan en bij de foto’s voor het kantoor werd er zelfs “getuut” door een paarchauffeurs die maar vreemd keken. Er werd veel gelachen, een topmoment!
Lasagne, frieten, spaghetti, … Voor Dieter is het allemaal gelijk.
Wie onze collega Dieter kent, weet dat hij van eten houdt, hij heeft dan ook meer dan 1 goede herinnering… Dieter kiest voor alle So Buzzy – etentjes, en die proberen we op regelmatige basis met het hele team te houden. Van de Kaffeiklasj in Steenokkerzeel tot de Passade in Mechelen.
Voor Dieter is het allemaal gelijk, lekker eten en gezellig samen zijn, dat is wat telt.
Spreken voor een publiek… kleiner probleem dan Thomas dacht.
Thomas zijn beste herinnering is er eentje waar hij eigenlijk veel angst voor had. Hij moest namelijk een social media workshop geven aan twee studentengroepen. Na een voormiddagje stressen was het om exact kwart voor elf zover. Met een klein hongertje (het was bijna tijd om te eten ) en een beetje klamme handen begon hij aan zijn presentatie.
Gelukkig was het een heel enthousiaste groep die goed meewerkte. Na de korte uitleg van Thomas was het tijd om de studenten zelf aan het werk te zetten. Ze mochten voor één dag de sociale media kanalen van een bedrijf overnemen. De opdracht was om studenten te overtuigen voor dit bedrijf te komen werken. En als wapens hadden ze een onbeperkt budget en al de sociale media kanalen.
Uiteraard kwamen er enkele zeer grappige maar ook echt goed doordachte voorstellen uit. Het was een super ervaring!