Blogpost geüpdatet op 6/02/2019 omwille van een nieuwe functionaliteit
Google Posts
Google is my best friend. Wanneer ik op zoek ga naar een bedrijf of informatie is mijn eerste reflex om even te Googlen, en ik ben vrij zeker dat ik niet de enige ben! Als bedrijf is het dan ook enorm belangrijk dat je makkelijk vindbaar bent in de resultaten van zoekmachines. Sinds 2017 kan je je zichtbaarheid op Google eenvoudig vergroten dankzij zogenaamde ‘Google Posts’.
Wat zijn Google Posts?
Google Posts zijn relevante bedrijfsupdates vergelijkbaar met updates op een Facebook-pagina. Deze berichten verschijnen in Google Search (= in de Google zoekresultaten) en in Google Maps. In deze korte updates kan je onder andere acties en evenementen promoten, producten in de kijker zetten of vacatures aankondigen. Wanneer mensen je bedrijf opzoeken, krijgen ze deze berichten te zien. Ze kunnen erop klikken, reageren of het direct delen vanuit Google. Belangrijk om te onthouden is wel dat een update beperkt is in tijd. Na het plaatsen is een update 7 dagen lang zichtbaar. Ergens ook wel goed want zo krijgt men enkel actuele berichten te zien.
Hoe doe je dat nu, Google Posts maken voor je bedrijf?
Om te beginnen is het belangrijk dat je een ‘Google Mijn Bedrijf’-account hebt. Heb je dit nog niet? Geen probleem! Hier lees je hoe je in enkele minuten tijd kan aanmelden bij Google Mijn Bedrijf.
Nadat je ingelogd bent, klik je in het menu links op ‘Posts’ of ‘Berichten’.
Vervolgens kun je een post creëren. Je kan een tekstje opstellen van maximum 300 woorden, maar vooral de eerste 79 karakters zijn belangrijk. Deze verschijnen namelijk rechtstreeks in Google. Ook het toevoegen van een foto of video is mogelijk. Ten slotte kan je kiezen om een call-to-action knop (zoals bvb. “Registreren”) toe te voegen en te linken naar je website.
Als je op ‘Preview’ klikt, kan je bekijken hoe je post eruit gaat zien. Ben je tevreden, dan kan je je bericht publiceren. Binnen 1 minuut staat het online, klaar om een groter publiek aan te trekken.
Google Posts update februari 2019
Google zet de deur open voor het commercieel inzetten van Google Posts door de optie “Product” toe te voegen waarmee je een product in de schijnwerpers kunt zetten, inclusief informatie zoals prijs en producteigenschappen:
Google Posts in een notendop
Samengevat helpen Google Posts je om een groter publiek te bereiken in Google, nieuwe klanten te vinden en een relatie uit te bouwen met bestaande klanten. Bovendien is de dienst volledig gratis. Een aanrader om het eens uit te testen! Wij zijn er alvast mee aan de slag gegaan voor So Baggy:
Zo, bij deze weet je alles wat er te weten valt over Google Posts en kan je er onmiddellijk mee aan de slag. Veel succes! 🙂