Valentijn is het feest van de liefde en een goed topic om iets mee te doen op sociale media. Deze bedrijven en organisaties hadden alvast enkele leuke social media inhakers op Valentijn ❤️
1. De koosnaampjes van de provincie West – Vlaanderen
Om de liefde in de kijker te zetten speelde de provincie West–Vlaanderen in op hun taal, ze kozen er namelijk voor om koosnaampjes in hun bekende dialect te posten. Dit leunde ook perfect aan bij hun al bestaande campagne ‘Iedereen West–Vlaams!’
Onze West-Vlaamse collega Michèle noemt haar vriend trouwens Keun of Keunie ?
2. De winkelketen Hema met een ludieke boodschap
Hema doet het met een ludieke woordspeling op het bekende nummer van The Beatles. “All you need is love, love is all you need.”
3. Het Laatste Nieuws zet een originele boodschap in de kijker
Een fietsliefhebber had wel een erg origineel cadeau, na een tocht van een 100-tal kilometer kon hij zijn geliefde dit laten zien. Hij fietste namelijk een route in de vorm van een hartje.
Zoals je ziet moet het niet altijd Facebook, LinkedIn of Instagram zijn. Soms kan je ook gewoon Google Maps applicatie gebruiken om je liefde te tonen ?
4. KBC Bank & Verzekeringen helpt je met een originele Valentijnsboodschap
Voor het geval dat je nog geen goede Valentijnsboodschap had, hielp KBC je graag verder. Gewoon even de naam van je geliefde, broer, tante, zus, buurman, … ingeven in de comments en ze bezorgen je een originele boodschap in de plaats zoals bijvoorbeeld: “Je bent zoals een boterham met choco. Altijd lekker.”
Je kan het nog steeds proberen via de volgende link.
5. Het Rode Kruis wil je ook even aan anderen laten denken
Welke feestdag het ook is, er zullen altijd mensen zijn die je hulp kunnen gebruiken. Het Rode Kruis deed een oproep om bloed te donderen op deze originele manier.
Het Rode Kruis speelt vaker in op Top Topicals om zo mensen aan te sporen bloed te doneren.
Ook de dag na Valentijn speelde het Rode Kruis er nog leuk op in.
6. Het moet niet altijd moeilijk zijn
Soms kan een inhaker op Valentijn ook simpel zijn, zo veranderden Qmusic en ROB-tv voor deze gelegenheid hun profielfoto.
7. Studio 100 maakt gebruik van Instagram
Door jouw Valentijn te taggen in de foto en mee te geven naar welk nummer ze moeten swipen kon je via Instagram een boodschap verzenden. Een goede manier om een social media kanaal eens op een andere manier te gebruiken. Kijk hier maar eens hoe dat juist in zijn werk ging.
8. Karel de Grote Hogeschool helpt single studenten
De Kdg – hogeschool heeft het platform Tinder gebruikt, als je voor 18 uur met Kdg een match had en het codewoord doorgaf kon je 2 filmtickets winnen. Nu hopen dat de studenten ook nog een date vonden om de tickets mee te delen.
9. De serie Thuis speelt in op de voor– en tegenstanders
Er zijn altijd voor- en tegenstanders van Valentijn en dit is iets waar de serie op inspeelt door een poll te plaatsen met de twee meningen over Valentijn. Wat is jouw mening?