Wij hebben bij So Buzzy de traditie om nieuwe collega’s voor te stellen in een blog “10 vragen aan onze nieuwe collega”. Kel, Michèle en Christopher waren er al een tijdje toen deze traditie werd ingevoerd, dus zij hebben nooit de ‘newbies vragenlijst’ voorgeschoteld gekregen, totnutoe! Als eerste in de reeks ‘oldies’ is Kel aan de beurt, onze oprichtster en Digital/Social Media Strategist.
Kel begon haar carrière bij Boondoggle, waar ze het A-Z van online marketing leerde. Toen ze daarna aan de slag ging bij TBWA ontdekte ze haar passie voor sociale media. Kel maakte de switch naar de klantzijde waar ze als DotCom Manager deel uitmaakte van het Management van The Hotel. Brussels. Tegelijkertijd werkte ze in bijberoep als Social Media Consultant bij Bonka Circus voor persoonlijkheden zoals Vincent Kompany, Aram, & Jasper Erkens.
Na vele social media supportaanvragen besliste Kel om als zelfstandige aan de slag te gaan, en lanceerde ze samen met Christopher Bruyninckx So Buzzy om merken sterker te maken via sociale media. Michèle kwam erbij, en het ‘agency’ So Buzzy was geboren!
1. Hoe zijn de eerste weken bij So Buzzy je bevallen?
Toen ik met So Buzzy begon in 2013 was dit in eerste instantie in bijberoep als social media consultant. Ondertussen is dat al even geleden, maar ik herinner me toch nog dat het soms best eenzaam was. Ik had geen kantoor en werkte thuis, terwijl mijn partner nog een andere job had. De muren kwamen soms letterlijk op mij af. Geef mij dus maar de huidige set-up, met een fantastisch team rond mij, in een gezellig kantoor!
2. Wat was je leukste opdracht tot nu toe?
Er zijn al heel wat leuke opdrachten de revue gepasseerd, maar een opdracht die mij meteen te binnenschiet is het Wearables-project van KBC lanceren via sociale media & influencer marketing. Ik ben een echte geek, dus het was voor mij enorm kicken om een social media & influencer marketing plan te mogen maken én uitvoeren voor zo’n innovatie. Leuke bonus was uiteraard dat ik het betalen met een ring ook zelf als één van de allereersten in België mocht uittesten.
3. Wat voor opdrachten of campagnes zou je in de toekomst graag doen met So Buzzy?
Zelf hou ik enorm van een mix van opdrachten en soorten klanten. Vraag mij dus niet om te kiezen tussen een commerciële klant of een non-profit organisatie. Die kruisbestuiving werkt enorm inspirerend, en onze klanten varen daar wel bij. Maar als ik dan toch iets moet opnoemen, dan zou ik zelf willen experimenteren met vloggen. Tech Blogger Herman Maes van Dailybits is hier een tijd geleden mee begonnen, en heeft mij op dat vlak de goesting gegeven om dit zelf ook te doen. Hier kruipt veel tijd in, en tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Misschien moet ik daar een goed voornemen van maken voor 2020?
4. Wat is je favoriete social media kanaal?
Dit evolueert fel, maar vermits je het ‘nu’ vraagt ga ik voor LinkedIn omdat dit momenteel voor mij het kanaal is met het meeste focus. Die focus breng ik er uiteraard deels zelf in door bewust bezig te zijn met wie ik volg en wie niet. Waardoor mijn newsfeed een natuurlijke filter heeft, en ik op LinkedIn het gevoel heb dat ik er zeer snel veel nieuws uithaal. Daarnaast verdient LinkedIn voor mij ook wel de prijs van de vernieuwing. Het afgelopen half jaar hebben ze een resem aan nieuwe nuttige features uitgerold, en ik merk dat LinkedIn enorm aan het professionaliseren is, wat ik alleen maar kan toejuichen want B2B marketing krijgt vaak te weinig aandacht. Ik was dan ook blij recent te ontdekken dat Mic Adam het fantastische initiatief genomen heeft om een Belgische LinkedIn monitor op te starten.
5. Welk merk of bedrijf moeten we zeker volgen op sociale media?
Als je ons al volgt op sociale media, en je wilt nog méér social media nieuws, volg dan ook zeker onze concullega’s van I Like Media. Zo lanceerden zij het afgelopen jaar een soort WhatsApp nieuwsbrief, en ik vind hun wekelijks shotje inspiratie zeer boeiend!
6. Welke serie moeten we allemaal bekijken?
Ik sta meestal achter op vlak van series… Ben pas vorig jaar Game of Thrones beginnen kijken. Voordeel: ik heb wel alle seizoenen in één keer kunnen bekijken. Sinds kort ben ik Stranger Things-fan, ondanks dat ik normaal gesproken niet hou van Science Fiction. Misschien helpt het nostalgie-aspect wel, en bonus voor mij is dat deze serie op social media vlak ook al aardig wat teweeggebracht heeft.
7. Als je een dier zou kunnen zijn, voor welk dier zou je dan kiezen?
Een mopshond zijn lijkt me afgaande op onze office dog Lola best aangenaam.?
8. Wat doe je zoal tijdens het weekend?
Uitslapen, aquabike, Netflixen, …
9. Heb je geheime talenten, waar wij nog niets vanaf weten?
Eigen stoef stinkt maar ik ben een goede gamer (bij voorkeur FPS en nostalgic games zoals het oude game Wolfenstein3D), en ben vrij handig op technisch vlak. Mocht ik beter in wiskunde geweest zijn dan was ik gegarandeerd informaticus geworden. Van in’t lager heb ik altijd gezegd dat ik later iets ging doen met computers en lesgeven. Is grotendeels toch uitgekomen. 😉
10. Hoe zie jij jezelf binnen 10 jaar?
Zo ver durf ik niet vooruit kijken. Alles komt en gaat zoals het moet gaan, en ik laat de zaken liever organisch groeien. Mijn grootste wens is dat ik de mensen die ik graag zie dan nog steeds rond mij heb!