Het So Buzzy team is zo klein niet meer. Op 3 september mochten we officieel onze 6de collega verwelkomen, want toen startte Dieter Dingenen als Digital Advertising Expert. Facebook advertenties kennen geen enkel geheim voor hem!

Digital Advertising Expert

Het was even wennen aan het Kempisch accent, maar ondertussen hebben we Dieter volledig in ons hart gesloten. Wat zijn we al over hem te weten gekomen? Tijdens zijn studententijd kon je hem regelmatig terugvinden in de Leuvense fakbar ‘Politika Kaffee’, hij speelt zowel tennis als voetbal, en hij wordt soms vergeleken met Stan Van Samang. Omwille van zijn kapsel weliswaar. We hebben nog niet kunnen achterhalen of er ook gelijkenissen zijn qua zangkunsten 😉 Ben je benieuwd naar ons kersverse teamlid? In deze blogpost stelt hij zichzelf aan jou voor.

  • Hoe zijn de eerste weken als Digital Advertising Expert bij So Buzzy je bevallen?

In één woord: Top! Het is altijd bang afwachten wanneer je met een nieuwe job start. Meestal is het wat zoeken en ontdekken wat er exact verwacht wordt. Door de overvolle agenda was dit niet het geval. Ik kon direct erin vliegen met opvallend veel verantwoordelijkheid en vertrouwen van Kel, Christopher en de rest van het team. Er heerst ook een enorm gezellige sfeer, wat ervoor gezorgd heeft dat ik mij meteen thuis voelde.

  • Wat was je leukste opdracht tot nu toe?

Tijdens mijn eerste week kregen we een pitch voorgeschoteld, die ik helemaal mee mocht uitwerken van A tot Z. In het begin was dit even slikken en moest ik uitzoeken hoe dit juist in zijn werk ging. Ik had dit nog nooit gedaan, en kende ook de werking van So Buzzy zelf nog niet. Uiteindelijk vond ik dit een heel leuke opdracht en hoop ik natuurlijk dat we binnenkort het goede nieuws krijgen dat we de pitch gewonnen hebben 😊

  • Wat voor opdrachten of campagnes zou je in de toekomst graag doen met So Buzzy?

Het opzetten van een marketing funnel op basis van een uitgewerkt mediaplan. Een funnel is een denkbeeldige trechter met de verschillende stappen die iemand moet doorlopen om over te gaan tot een conversie. Elke advertentie die getoond wordt is een duidelijke stap binnen deze funnel om de uiteindelijke doelstellingen van de klant te behalen. Ik vind het een leuk gevoel wanneer je achteraf kan terugblikken en kan zeggen dat er geen stappen zijn overgeslagen, en dat alles werd opgezet met een goede reden.

  • Wat is je favoriete social media kanaal?

Instagram, zowel professioneel als privé. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerder een passieve gebruiker ben, die graag even de verhalen en de newsfeed doorloopt wanneer hij 5 minuten pauze heeft. Op professioneel vlak vind ik het een heel leuk platform om op te adverteren, vooral omdat er enorm veel verschillende manieren zijn om je merk te tonen.

 

View this post on Instagram

 

First day of our new colleague Dieter! That calls for a celebration 🎉🍾👌#sobuzzy #agency #topteam #socialmedia

A post shared by So Buzzy (@sobuzzyteam) on

  • Hoe vaak check jij je sociale media?

Meerdere malen per dag. Als je deze vraag aan mijn vriendin zou stellen, zou zij zeker antwoorden dat ik er veel te veel tijd aan besteed 😉

  •  Welk merk of bedrijf moeten we zeker volgen op sociale media?

Het is er eentje die misschien wel vaker wordt genoemd, maar Coolblue vind ik een heel leuk merk om te volgen. Hun inhakers, product releases… Ze komen telkens erg origineel uit de hoek.

  • Wat is je favoriete emoji?

😂

  • Als je lunch moest voorzien voor het hele So Buzzy team, wat zouden we dan eten? 

Spaghetti! Liefst nog zelfgemaakte spaghetti bolognaise van mijn moeder, of spaghetti carbonara van mijn vriendin 😉

  • Wat is je favoriete reisbestemming?

Momenteel heb ik Nieuw-Zeeland als eerstvolgende bestemming op mijn bucketlist staan. Twee jaar geleden ben ik samen met twee vrienden op roadtrip geweest langs de Westkust van Amerika. Sindsdien heb ik de reismicrobe voor grotere reizen te pakken gekregen, maar het is er spijtig genoeg niet meer van gekomen. Het is absoluut wel de bedoeling om de wereld nog verder te verkennen, zowel buiten Europa als de mooiere plaatsen die ons eigen werelddeel te bieden heeft (De kuststreken van Frankrijk en Italië bijvoorbeeld).

  • Heb je geheime talenten, waar wij nog niets vanaf weten?

Niet dat ik weet, dus die zullen we nog moeten ontdekken.

  • Hoe zie jij jezelf binnen 10 jaar?

Een vraag waar ik niet echt een antwoord op heb, aangezien ik nooit ver vooruit plan en alles op mij af laat komen 😉

Wil je graag op de hoogte blijven van wat onze Digital Advertising Expert allemaal doet? Volg ons dan zeker op Facebook en Instagram!