Voor wie het al vergeten zou zijn, we hebben op kantoor de afgelopen twee maanden een nieuwe stagiair rondlopen. Shawn doet een 5 maanden lange social media stage bij So Buzzy. De tijd lijkt wel te vliegen, het was precies gisteren nog dat hij hier voor het eerst binnenwandelde. Maar in realiteit zit hij al in de helft van zijn stage! Nu dat hij toch wel bijna volledig is ingewerkt in het team wilden we weten of hij nog altijd zo positief denkt over ons sinds hij zijn blogpost schreef over zijn eerste stagedag. Wij zijn benieuwd!

Lukt alles daar nog een beetje?

Goh, waar moet ik beginnen? Twee maanden lijkt geen lange periode, maar ik heb het gevoel dat er zoveel gebeurd is. Allereerst wil ik iedereen geruststellen en zeggen dat ik So Buzzy nog steeds een geweldige stageplaats vind. Er zijn al te veel inside jokes tussen mij en de andere collega’s om op te tellen. Maar ik moet ook wel toegeven dat ik het in het begin zwaar had met de werkdruk. De klok sloeg die eerste weken al snel 5 uur terwijl er nog altijd wel een taakje op de agenda stond. Natuurlijk is het in het begin afstasten hoeveel tijd iets in beslag neemt omdat alles nieuw was, nam het uitzoeken van de kleine details ook veel van de tijd weg. Maar nu we een paar weken verder zijn en kan ik met een gerust hart zeggen dat alles veel sneller en vlotter begint te verlopen.

Als je hier als stagiair, of beter gezegd “trainee”, rondloopt moet je op alles voorbereid zijn! In de afgelopen twee maanden heb ik hier al in een giraf onesie en een dag in mijn pyjama rondgelopen. Oké, ik moet ook wel toegeven dat beide mijn eigen ideeën waren, maar de rest van het team zeiden geen nee en wilden me maar al te graag op de Instagram pagina gooien. Dus aan volgende trainee’s, haal je fotogenieke kantje al maar naar boven! 😉

Banner Mediastage bij So Buzzy

Al iets geleerd uit je social media stage?

Een van de tofste en leerzaamste momenten was toen ik mee mocht met Kel naar een gastles die ze zelf gaf aan studenten van Karel de Grote Hogeschool. Influencer marketing is altijd al een interesse van mij geweest dus dit was een echte eye opener, ik viel bijvoorbeeld achterover toen ik de budgetten hoorde voor het plaatsen van een Instagram post met een bepaald product. Plus ik kreeg de kans om mijn stagementor in actie te zien! Een ander hoogtepunt was toen ik mocht deelnemen aan de workshop online adverteren, gegeven door Dieter, heb ik denk ik mijn hele pen leeggeschreven. Zoveel praktische tips waar ik nog nooit van had gehoord tijdens mijn lessen!

Workshop Online adverteren SoBuzzy

Ik heb ondertussen al voor verschillende klanten mogen werken, zowel groot als klein. Het is dan pas dat je leert welke aanpak en tone of voice je moet gebruiken bij welke klant. De leukste klant waar ik tot nu toe heb mogen voor werken is K’Ching, de banking app voor jongeren van KBC. Ze richten zich hier op jongeren van mijn leeftijd dus ik kan perfect inspelen op alle trends die bij de jongere generaties leven en waar de iets oudere collega’s (sorry team 😉) geen besef van hebben. 

Zijn er zaken waar je trots op bent?

Jazeker! Waar ik het meest trots op ben, was toen mijn blogpost die ik schreef over “Vero 1 jaar later: Hot or not?” werd opgepikt door verschillende andere agencies en in hun nieuwsbrieven verscheen. Of toen een post die ik maakte voor Eneco meer dan 200 reacties kreeg. De complimentjes die je dan van het team krijgt, geven je zo een goed gevoel.

Zie je het nog zitten?

Helemaal! Het is vreemd om te denken dat mijn stage er al voor de helft op zit. Ik zie er nu al tegenop om mijn blogpost over mijn laatste dag te schrijven!