Influencer marketing, wij zijn er fan van! Of beter gezegd, wij zijn er fan van als influencers op een leuke manier worden ingezet. We werken graag en regelmatig samen met influencers en hebben al eerder blogposts over influencer marketing geschreven, zoals deze over de bloggerveiling en ‘leef zonder filter’.

Speciaal voor jou nemen we 5 influencer marketing cases onder de loep, die onze harten hebben kunnen bekoren.

1. Instagefixt

We hebben het al eerder gehad over Instaverliefd, weet je nog? Die eerste Vlaamse Instagramreeks? Wel, ondertussen bestaat er een tweede seizoen van: Instagefikst.

Het verhaal van Instagefikst gaat over Bob (de schoolconciërge) en Nora. Samen richten ze een datingbureau op in de school. Dit brengt heel wat komische, maar ook vervelende situaties met zich mee. Zo worden er regelmatig vragen gesteld waar (ook in het dagelijkse leven) heel wat jongeren mee worstelen. Via de “see more” link op hun stories kom je terecht op de pagina van watwat_jijweet. Dit is een pagina waar jongeren vragen naar kunnen sturen. De antwoorden op de vragen worden online weergegeven. Naast de persoonlijke struggles van jongeren, wordt ook aandacht besteed aan het gebruik van sigaretten. Net als in het eerste seizoen, worden rokers in een slecht daglicht geplaatst. Wie rookt, is niet cool! Ook dit is een goede boodschap om aan jongeren over te brengen.

Instagefixt heeft een reeks aan bekende gezichten zoals influencer Elodie Gabias, MNM DJ Sander Gillis, Actrice Loes Van Den Heuvel, TikTokker Stien Edlund, Thuis- acteur Mathias Vergels en vele anderen.

Wat vinden we nu zo goed aan deze serie? De makers hebben er slim op ingespeeld om influencers te kiezen naast de acteurs. Het is een serie voor jongeren en laat dit net de generatie zijn die het meest beïnvloed wordt door influencers. Door verschillende topics zoals liefde, vriendschap, zelfbeeld en roken aan te halen, en de link te leggen met watwat jijweet, durven jongeren hopelijk sneller praten over hun struggles. Voor ons is het duidelijk: ook dit seizoen is weer een voltreffer! 👊

2. Awel en Lennart Lemmens

Awel, een kanaal voor kinderen en jongeren met vragen en/of problemen, zet extra in op influencers. Zo maakten ze eerder een promotiefilmpje met bekende influencers zoals Tiktokkers Stien Edlund, Marco Rondas en Steffie Mercie, maar ook Thuis- acteur Lennart Lemmens en de 7- jarige Belgium’s got talent ster Ella Kasumovic. Gedurende de lockdown periode stelt Lennart Lemmens vragen van jongeren aan Awel. Deze vragen gaan over allerhande problemen waarmee jongeren kunnen worstelen wanneer ze in hun kot moeten blijven. Het antwoord op de vragen wordt getoond in de Instagram Stories. Per onderwerp kan je de antwoorden makkelijk terugvinden in de Highlights.

Hier zijn we zeker fan van! Jongeren zitten vaak met zeer veel vragen. Influencers gaan integreren om jongeren te laten praten over hun twijfels is een zeer mooie zaak.

3. Stien Edlund en #Blijfinuwkot

Samen met Sarah Bossuwe en Anneleen Debaveye heeft Stien Edlund een #Blijfinuwkot campagne opgericht. In deze video vertellen de meisjes waarom het zo belangrijk is om gedurende de coronatijden in uw kot te blijven. Ze geven daarbij uitleg waarom we de regels van de overheid goed moeten naleven en lijsten de belangrijkste regels nog  eens op.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Komaan hé! Save the summer, save lives… en blijf in uw kot! 🏡 xxx ••• #blijfinuwkot #blijfthuis #corona #samensterk #spreadtheword

Een bericht gedeeld door Stien Edlund | Belgium® (@stienedlund) op

Ook op de Facebookpagina van de geboorteplaats van Stien heeft ze een filmpje geplaatst om jongeren aan te zetten tot het respecteren van de regels. “Hou je aan de regels en blijf thuis, want alleen zo kunnen we het virus samen verslaan, kunnen we elkaar snel terugzien en kunnen we de zomer redden”, aldus Stien Edlund.

4. Doritos, Bockie de repper en Elodie Gabias

Doritos werkte onlangs samen met Bockie de repper en Elodie Gabias. Dit vinden wij een perfect match, omdat Bockie en Elodie niet de “doorsnee” influencers zijn. De manier hoe Elodie ongegeneerd- met haar mond vol Doritos- op het fornuis zit, laat zien dat je gerust met je jogging in de zetel van je Doritos mag eten. Bockie heeft dan weer gescoord met zijn “mentale dip saus”, waarvan hij het recept prijsgeeft in zijn feed. Kortom, Doritos heeft de geknipte influencers gevonden voor het promoten van zijn product.

5. De 8 ambassadeurs van Mei Plasticvrij

Mei Plasticvrij maakte eind april zijn 8 ambassadeurs bekend. 8 namen waaronder 4 BV’s mochten zich omdopen tot Mei Plasticvrij ambassadeur. Onze 4 BV’s: Dieter Coppens, Frances Lefebure, Hilde De Baerdemaeker en Sean Dhondt brengen ieder op zijn of haar manier de boodschap rond #meiplasticvrij naar buiten. Naast deze vier BV’s werden ook nog vier eco-ambassadrices aangesteld. Dit zijn Anne Drake, Veerle Colle, Emilia Cantero Dieguez en Laura Van De Woestyne. Deze 4 ambassadrices wijden al een geruime tijd hun social media kanalen aan eco-tips & tricks.

ambassadeurs mei plasticvrij

Waarom zijn wij fan? Ze hebben een goede mix gemaakt tussen bekende gezichten en influencers die helemaal into het eco topic zijn. De BV’s vertellen hoe je met kleine stapjes al een groot verschil kan maken. De eco ambassadrices gaan dan net weer dat stapje verder en dompelen je helemaal onder in een eco lifestyle. Op die manier verkrijgen ze een zeer breed publiek en hebben ze meer kans dat er mensen toch al een stap in de goede richting gaan zetten.

Zo, dat waren onze 5 favorieten. Weet je zelf nog een leuke case? Aarzel dan niet om deze met ons te delen!