Heb jij al gehoord van de KBC wearables? Dat zijn onder andere horloges, ringen, sleutelhangers en armbanden waarmee je contactloos kan betalen.

So Buzzy werkt al enkele jaren samen met KBC Bank en Verzekering en werd gevraagd om een influencer campagne op te zetten voor zowel de piloot als de rollout van de wearables.

🕰️ Back in time

Om van start te gaan, keren we terug in de tijd. Eind 2018 organiseerde KBC een piloot campagne waarbij 1 000 klanten de kans kregen om gedurende één jaar contactloos te betalen met een wearable. Deze campagne werd opgezet om na te gaan of wearables zouden aanslaan in België, zodat ze deze later konden uitrollen. De rol van So Buzzy was influencers betrekken die de wearables zouden testen en er vervolgens content rond zouden posten.

We gingen bewust op zoek naar influencers binnen verschillende topics, want iedere influencer heeft zijn eigen insteek. Een reisblogger kan bijvoorbeeld de wearable uittesten in het buitenland en een mommy blogger moet aan de kassa niet meer stressen om haar portemonee te vinden met twee kinderen aan haar zijde.

Enkele influencers waarmee we samenwerkten zijn:

✔️ Magali De Reu speelde mee in het lanceringsfilmpje

✔️ Samir maakte een Insta story

✔️ Herman Maes schreef een Blogpost (die hij recent bijwerkte)

Afbeelding Magali De Reu Insta Story Samir Herman Maes

De campagne was duidelijk een groot succes. Maar liefst 10 000 KBC klanten wilden graag meedoen aan de piloot.

Uit deze 10 000 geïnteresseerden werden 1 000 klanten, waaronder 10 influencers, geselecteerd die de wearables een jaar lang mochten uittesten. Deze klanten werden regelmatig bevraagd zodat bijsturing mogelijk was.

De resultaten van de test waren heel positief. KBC kon starten met het uitrollen van de wearables.

▶ Now

Op dit moment is de uitrol volop bezig. Klanten kunnen betalen met een wearable! Ook nu werken we aan het influencer-luik waarbij deze betalen met wearables en daar content rond produceren. Zo betaalt Bart Lapers in het buitenland met zijn wearable en gaat An-Katrien haar wekelijkse inkopen doen met haar wearable op zak.

Insta post Bart Lapers 

💡 Good to know

✔️ Omwille van COVID-19 zit contactloos betalen in de lift. Steeds meer mensen doen hun aankopen met kaart of smartphone. Betalen met een wearable maakt het allemaal nog een stukje gebruiksvriendelijker.

✔️ Uit de bevragingen van de pilootcampagne kwam naar boven dat het belangrijk is dat de wearables bij je eigen, persoonlijke stijl passen. KBC is daarmee aan de slag gegaan en ondertussen bestaat er een uitgebereide collectie wearables.

✔️ Op deze pagina vind je alles terug over de KBC Wearables.

KBC banner

Nog niet genoeg gekregen van influencers? Lees dan in deze blogpost hoe je influencers positief kunt inzetten.