Na exact 17 weken stage, 85 werkdagen of 663 werkuren, zit de stage van Indra als Junior Consultant erop bij So Buzzy. Voor ons is de tijd alvast voorbijgevlogen, maar we zijn toch benieuwd naar haar ervaring! 🪁

Het lijkt wel een eeuwigheid geleden dat ik de eerste keer op kantoor kwam werken. Dat komt natuurlijk omdat mijn dagen zo gevuld waren met creatieve projecten, maar liever dat dan de minuten te moeten aftellen op de klok. ⌛

Hoe ben je bij So Buzzy terecht gekomen?

Donna en Sofie kwamen vorig semester de lessen Social Media Marketing geven tijdens mijn banaba-opleiding aan UCLL. Ze konden elke vraag beantwoorden en hadden zo veel voorbeelden waar ze de leerstof aan toetsten, dat iedereen direct mee was. Dat ze bij So Buzzy dus alles weten over sociale media, was voor mij toen al duidelijk!

Tijdens die banaba moest ik ook een semester als consultant aan de slag. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zonder de lessen van Donna en Sofie nooit een project vol contentplanning en creatie had aangedurfd. Maar kijk, daar stond ik dan en met de begeleiding van Donna heb ik mijn stage tot een goed einde gebracht!

Wat waren jouw taken bij So Buzzy?

Als onderdeel van mijn opleiding moest ik tijdens mijn stage een onderzoeksvraag oplossen voor So Buzzy. Dat nam dan ook het grootste deel van mijn tijd in beslag. Als je dat blogartikel bent tegengekomen op sociale media, is mijn project geslaagd! Het doel was namelijk om het fantastische team binnen So Buzzy in de spotlight te zetten door een ambassadeursprogramma te ontwikkelen. Verder mocht ik al mijn verbeelding loslaten op de contentplanning van de banaba en een contentplan pitchen met al mijn ideeën. Had ik dan nog tijd over, dan waren er wel genoeg andere projecten waaraan ik mocht meehelpen.

Wat heb je bijgeleerd?

Het KISS-principe toepassen, oftewel ‘keep it simple, stupid’. Bij het inplannen van content heb je zo veel mogelijkheden, dat je snel te veel in een post wilt steken. Hou het gewoon eenvoudig. Zo breng je de boodschap het beste over.

De bergen informatie over sociale media valt verder niet samen te vatten. Ik mocht workshops volgen, leerde hoe ik creatief kan schrijven, leerde aantrekkelijke designs maken én hoe dat allemaal in een strategisch contentplan past.

Wat was moeilijk?

Omdat ik op het einde van mijn stage contentplannen en -strategieën moest indienen, werd ik geconfronteerd met deadlines. Hoewel “overuren” niet in het woordenboek van So Buzzy staat, waren die toch nodig om alles af te werken. Timemanagement kon dus zeker beter maar door mijn agenda goed in te plannen, is het me toch gelukt!

Als je content moet creëren, moet je in het begin je inspiratie ergens vandaan kunnen halen. Maar ook daarvoor was een oplossing. Het hele team bleef namelijk altijd op de hoogte van leuke, actuele content en daarnaast hebben ze nog een database vol inspiratie.

 

Kortom, het was niet alleen een boeiend en leerrijk Junior Consulting Project, maar ook een stage in een fantastisch team waar ik met veel plezier aan terugdenk!

 

Tot in den draai!

Indra