Het einde van het jaar nadert, en traditiegetrouw pen ik dan mijn nieuwjaarsbrief neer. Ligt het aan mij of gaat de tijd steeds sneller? Ik heb echt het gevoel dat 2022 in een oogwenk voorbij was. Vorig jaar kregen we op kerstavond het mooie nieuws dat we het Social Media Agency van Carrefour gingen worden. Ik kan mij dat telefoongesprek nog woord voor woord herinneren, alsof het gisteren was. En toch zijn we ondertussen weer een jaar verder, en héél wat ervaringen én een prachtig nieuw kantoor rijker!

Wat is het geheim van So Buzzy?
Als je mij vraagt waar ik het meest fier op ben in 2022? Ons team, no doubt about it! Dit gaat heel klef klinken, maar dit is het team waar ik altijd van droomde. Een team dat er ‘samen’ voor gaat, en het team voorop stelt in plaats van het individu. Een team dat projecten aanvat alsof het hun kinderen zijn en liefst als collega’s met klanten samenwerkt. Een team waarbij collega’s mij komen vertellen hoe goed een andere collega iets aangepakt heeft. Een team dat steeds wil bijleren, openstaat voor feedback en elkaar naar een hoger niveau tilt. Een team dat voor elkaar in de bres springt en een luisterend oor en schouder biedt wanneer nodig. Een gepassioneerd team waar ik enorm fier op ben, en graag over stoef tegen anderen zoals een fiere mama over haar kroost. Ik stel ze dan ook graag aan je voor!

Meet our dream team: 

Strategische Sofie, die veel te bescheiden is over haar creativiteit
Wijze Ward, die als geen ander weet hoe rust te brengen in de hectiek
Dynamische Dune, die met de glimlach top analyses maakt
Joyful Julie aka Jules, onze heldin in copywriting met een knipoog
Poëtische Pieter-Jan, die als geen ander weet hoe je viraal gaat
Jodelende Joke, die prachtig kan zingen, maar nog mooier kan designen
Mega Margot, onze go-to om mee te zijn met de laatste trends
Leergierige Lieselore, onze rots in de branding die alles in goede banen leidt 
Moedige Maïté, die het als Franstalige aandurfde om ons te vervoegen
Dappere Danny, die een week na zijn sollicitatie al bij ons begon
… en m’n partner in crime: Coole Christopher, die altijd over ons waakt.

Onze goede voornemens
Is het dan allemaal rozengeur en maneschijn bij So Buzzy? Nee hoor. Ook wij hebben het afgelopen jaar onze moeilijke momenten gehad. Zo moeten we er niet onnozel over doen dat de workload naar het einde van het jaar toe zeer hoog was. En juist omdat iedereen zo begaan is met elkaar was dat soms extra moeilijk. Iedereen nam veel hooi op zijn vork om de ander te ontzien. Enter de wijze tip van An van ANDE Coaching & Training om niet aan NIVEA te doen: Niet Invullen Voor Een Ander, en goed te overleggen met mekaar vooraleer alles zelf proberen op te lossen. En beseffen dat als de planning niet realistisch is we tijdig hulp moeten inroepen (bij deze een warme dankjewel aan Engaged, Typografics, Reinert Holtof, An Vanderlinden, Béate Vervaecke, Koen Hardy, Aldo Bajaziti, Benoit Menetret, Thierry Pepinster, Olivier Lachenal, Watertower TV Productions, Sara-Jane Deputter & David Deconinck voor de extra helpende handen en support wanneer het nodig was).

En ja, we zijn een bende pleasers dus we moeten ook ‘nee’ leren zeggen. Zo hebben we een tijdje geen nieuwe klanten & projecten meer aangenomen tot er versterking kwam omdat we onze bestaande klanten op een kwalitatieve manier willen kunnen blijven servicen. Laat dat dan al meteen ons nieuwjaarsvoornemen voor volgend jaar zijn: een evenwichtige planning. Kwestie dat we dan eindelijk eens kunnen spelen op onze all-in-one airhockey, pingpong & pooltafel. 😉

Wat heeft 2023 voor ons in petto?

Eerst en vooral kijken we er naar uit om in januari twee nieuwe collega’s te verwelkomen: zo zal Tamara Coose ons vervoegen als Digital Advertising Expert, en Audrey Vandecauter als Project Manager. Daarnaast staat So Buzzy 3.0 in de steigers, en blijven we stappen zetten in de verdere professionalisering van So Buzzy om de sociale media van onze klanten naar het hoogste niveau te kunnen tillen. 2023 we’re so ready for you. Maar eerst toch nog even afscheid nemen van 2022. Vier goed!