Home 9 case 9 Hoe So Buzzy de eindejaarscampagne van Carrefour automatiseerde

Hoe So Buzzy de eindejaarscampagne van Carrefour automatiseerde

Hoe So Buzzy de eindejaarscampagne van Carrefour automatiseerde

Duizenden producten en 700 winkels promoten via sociale media? Da’s een heuse klus en exact de uitdaging waar Carrefour België voor staat. Stel je dan ook nog eens voor dat je dit op grote schaal doet en wil personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan het promoten van een specifieke winkel samen met een product dat alleen zichtbaar is voor mensen in de buurt van die winkel. Precies dát hebben wij gedaan voor Carrefour België!

Meer dan 250 uur bespaard op handmatig werk

CTR 4,1x hoger

ROAS 31% hoger

Aankoopratio 28x hoger

Creatieve variatie: de sleutel tot succes

Tijdens de feestdagen verraste Carrefour hun klanten met extra feestelijke deals via Carrefour Extra. Het doel? Mensen naar de winkel lokken. En dat deden we met recepten, countdown-advertenties en locatiegerichte posts. Maar zoals in ons DNA zit, gingen wij nog een stapje verder! 💥 

Een belangrijk deel van onze strategie was om advertenties te maken die perfect aansloten bij de doelgroep van Carrefour. Om dit te bekomen én om te vermijden dat mensen de advertenties beu zouden worden, werkten we met dynamische sjablonen om de nodige creatieve variatie te voorzien zonder dat dit extra productiebudget zou vergen.  

Tijdbesparing door automatisering

Om dit allemaal voor elkaar te krijgen, werkten we samen met Hunch, een tool die het ons mogelijk maakte om creatieve processen en mediaflows te automatiseren. Hierdoor konden we honderden unieke creaties maken, promotie-countdowns instellen en hyper-gepersonaliseerde advertenties plaatsen. We verdeelden de content van Carrefour over de verschillende fases van de customer journey. Zo waren we er zeker van dat we de juiste boodschap in de juiste fase overbrachten.   

1️⃣ In de eerste fase van de funnel maakten we receptenadvertenties. Hiermee wilden we een breed publiek inspireren met eenvoudige gerechten die je kan maken met ingrediënten van Carrefour. Met Hunch’s Creative Studio konden we die advertenties erg gemakkelijk uitrollen. Dankzij een handige tool pasten we de ontwerpen voor iedere advertentie en iedere fase snel aan. ️ 

pinterest-recepten-advertentie

Recepten-ads

2️⃣ Toen we de aandacht van de doelgroep hadden, was het tijd om mensen naar de winkels te krijgen. Dat deden we door producten in de aanbieding te promoten, in combinatie met winkelkaarten en hypergerichte lokalisatie. Hierbij zorgden we ervoor dat elke advertentie exact op de juiste locatie getoond werd, afgestemd op waar de klant zich bevond. 

We gebruikten de Feed Mapper van onze automatisatietool om alle informatie te verzamelen en overzichtelijk te maken. Vervolgens kozen we voor een geautomatiseerde campagne die het mogelijk maakte om snel aanpassingen door te voeren zonder handmatig alle advertenties te beheren.  

advertentie-meta-eindejaarscampagne

Hypergerichte localisatie

3️⃣ Om het FOMO-gevoel (fear of missing out) te vergroten, maakten we countdown-advertenties die elke dag lieten zien hoeveel dagen er nog waren tot het einde van een promotie. Elke 24 uur kwam er een nieuwe advertentie. Zodra een promotie eindigde, begon de volgende automatisch met een nieuwe countdown. Alles liep volledig automatisch en zonder handmatig werk! 

meta-advertenties-countdown-eindejaar

Countdown advertenties

De resultaten: meer voor minder

We leverden honderden, hyper-gepersonaliseerde advertenties met minder onderhoud en handmatig werk!  

Onze receptenadvertenties behaalden een outbound click-through rate (CTR) die 4,1 keer hoger was dan die van andere beeldadvertenties in vergelijkbare campagnes. 📈 In plaats van slechts een paar recepten te communiceren, heeft onze creative automation tool Hunch ons geholpen om in één keer veel creatieve variaties te maken. Dit heeft de productiekosten flink verlaagd én de kans vergroot op goed presterende content.  

De hyper-lokale advertenties presteerden ook ver boven de verwachtingen: 

  • CPM: 81% lager dan het doel 
  • Kosten per duizend mensen bereikt: 94% lager dan het doel 

Naast de countdown-campagne draaide er tijdens de feestdagen ook een andere campagne zonder tijdsgebonden aanbiedingen. ⏰ Toen we de resultaten onder de loep namen, was het duidelijk dat de countdown-campagne een grotere impact had op de prestaties van de website: 

  • Aankoopratio: 28% hoger 
  • ROAS: 31% hoger 
  • Gemiddelde aankoopwaarde: 13% hoger 

Met andere woorden, de countdown-campagne zorgde voor veel meer actie en succes! 

Door automatisering hebben we meer dan 250 uur bespaard op handmatig werk, zoals het produceren van advertenties, campagnebeheer en het constant bijwerken van advertentiesets. ✅ 

Ben jij ook op zoek naar een betrouwbare partner voor je online advertentiecampagnes? Contacteer ons gerust om samen de mogelijkheden te bespreken.