Terwijl we bij So Buzzy liefst bezig zijn met het creëren van buzz voor merken en organisaties, werden we dit jaar zelf ook the talk of the town. 🙌 Zo waren er wel wat agencygroepen die naar ons lonkten om ons binnen rijven. Ik zie dit als een compliment, want dat wil zeggen dat we opgemerkt worden en dat is een dikke pluim voor het harde werk van ons fantastisch team. Maar mocht je het je toch afvragen: we gaan in 2024 nog steeds onze eigen koers varen! Dit neemt uiteraard niet weg dat we, waar relevant, partneren met anderen met complementaire expertises. Want we geloven wél in samen sterk, maar het moet om de juiste redenen zijn.

Ook onze groeispurt werd gespot. 👀 De vraag die mij dit jaar het meest gesteld werd? “Tot hoeveel man wil je groeien?” Wie jaarlijks mijn nieuwjaarsbrief leest zal weten dat het niet mijn ambitie is om een van de grootste Belgische agencies te worden op vlak van team size. De motivatie om bewust toch wat te groeien kwam voort uit het feit dat ik teamleden zag vertrekken omdat ze geen doorgroeimogelijkheden zagen of geen collega’s hadden met dezelfde functie om mee te sparren. Ik ben zelf zeer loyaal: zo heb ik van mijn 16 tot mijn 22 elk weekend bij dezelfde bakker gewerkt en die werkplek voelde voor mij als mijn 2de familie. Ik werd zelfs gevraagd om mee in de suite te lopen toen mijn bazen trouwden. Ook op het vlak van klanten ga ik liefst voor langetermijnsamenwerkingen waarbij we echt een deel van het team worden, onze klanten aanvoelen als collega’s en de merken waarvoor we werken als onze kindjes. Met dezelfde bril kijk ik naar ons eigen team: ik wil geen team waarbij collega’s concurrenten zijn die elkaar een mes in de rug steken voor eigen gewin. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik van mijn passie mijn job heb kunnen maken. Net daarom omring ik me graag met enthousiastelingen die hun job graag doen en zich vol overgave ‘samen’ smijten op het maken van sterk werk voor onze klanten en continu bijleren.

Een groter team brengt ook een steeds groter wordende verantwoordelijkheid met zich mee, en dat mag men niet onderschatten. Overal staan budgetten onder druk. Terwijl alles duurder aan het worden is, vraagt men steeds meer voor minder geld. In onze sector hoor ik de laatste tijd ook weer meer verhalen over ontslagrondes en faillissementen. Hierdoor heb ik het gevoel dat we nu pas echt de gevolgen van de pandemie gaan voelen. Ik ben dan ook heel dankbaar dat we bij So Buzzy niet mogen klagen (hout vasthouden!).

So Buzzy mocht dit jaar bovendien 10 kaarsjes uitblazen, en dat maakte het toch wel een heel speciaal jaar vol memorabele momenten. Hoogtepunten waren toch wel ons verjaardagsfeest in mei en onze recente trip waarbij we met gans ons team naar de Web Summit in Lissabon gingen (👉 ontdek hier onze favo lezingen). Dit bracht ons nog dichter bij elkaar en ik ben ervan overtuigd dat we mede daardoor het volgend jaar nog beter gaan doen, want onze goesting is groot!

So Buzzy memories 2023

We zijn dit jaar beduidend meer ‘buiten gekomen’ dan de voorgaande 3 jaren (nogal logisch ook) en dat deed mij persoonlijk veel deugd. Zo gaf ik terug wat meer live les in plaats van via videocall, ging ik eindelijk nog eens naar een VLCM-event en vond ik het oprecht superfijn om zoveel oude bekenden tegen te komen op de BAM Quiz en het BAM Marketing Congress en met elkaar van gedachten te wisselen. Dat is dan meteen ook mijn goed voornemen voor volgend jaar: die trend doorzetten voor mezelf en voor ons team, want inspiratie vind je niet enkel via ChatGPT hé. 😉 So let’s get social in 2024!

Wat mag je volgend jaar nog van ons verwachten? We gaan onze website binnenkort in een nieuw jasje steken, want onze services zijn enorm geëvolueerd, en dat willen we meer naar buiten brengen. Zo is het ontzorgen van onze klanten op vlak van Content Creation een heel belangrijke pijler geworden waar we zeer actief op inzetten. We hebben in house onze eigen studio en heel wat neige toeters en bellen. We trekken dan ook graag te velde (en ja, dit mag je letterlijk nemen). Ook ons Paid Advertising team heeft niet stilgezeten. Terwijl we vroeger enkel aan Social Advertising en SEA deden, kan je nu ook bij ons terecht voor Programmatic Advertising en Direct Media Buying. En uiteraard kan je nog steeds op ons rekenen voor Social Media Strategy, Social Media Management, Influencer Marketing, Ambassador Marketing en Community Management.

Maar voor we weer in de ratrace stappen die het snel evoluerende social media landschap nu eenmaal met zich meebrengt, wil ik nog even genieten van 2023. En een dikke dankjewel zeggen aan al onze klanten voor het vertrouwen dat ze ons geven, aan ons top team voor hun niet-aflatende dedication én aan ons netwerk en partners voor hun steun op welke manier dan ook. Dit filmpje is voor jullie allemaal! 🥳 #HappyNewYear