Samen bouwen aan succes: Hoe So Buzzy en Vandersanden E-Board® aan de man brengen
Samen bouwen aan succes: Hoe So Buzzy en Vandersanden E-Board® aan de man brengen
Soms komt er een samenwerking op je pad die meteen goed voelt – zo begon het ook met Vandersanden. Wat begon met een workshop over social media, groeide al snel uit tot een langdurig partnerschap waar we trots op zijn. Sindsdien hebben we samen veel mooie projecten neergezet, waaronder deze E-Board® campagne. Benieuwd naar hoe we samen meer bekendheid creëerden voor hun innovatieve gevelisolatiesysteem? Lees snel verder of bekijk onze case movie hieronder. 👀
De E-Board® campagne: wat was het doel?
De E-Board® campagne: wat was het doel?
Heel simpel: we wilden ervoor zorgen dat meer mensen het innovatieve E-Board® gevelisolatiesysteem van Vandersanden zouden leren kennen. Vooral huiseigenaren die aan het bouwen of renoveren zijn. Want eerlijk is eerlijk, niet iedereen wist dat je met E-Board® je huis kan isoleren zonder iets af te breken. 🏠 Het was dus hoog tijd om daar verandering in te brengen!
Hoe gingen we aan de slag?
Hoe gingen we aan de slag?
Alles draaide rond het concept: “We wish you … a new facade.” We lanceerden deze campagne in verschillende fases waarbij we gebruik maakten van een mix van online tactieken. Zo creëerden we betaalde advertenties en deden we aan influencer- en e-mailmarketing. Om de campagne kracht bij te zetten, organiseerden we ook een wedstrijd. Deelnemers konden een E-Board® installatie ter waarde van € 5.000 winnen! Dat zorgde natuurlijk voor heel wat buzz. 📳
Om de wedstrijd menselijk te maken, werkten we samen met niemand minder dan Hannes Coudenys, de man achter Ugly Belgian Houses. Hij was de perfecte match om de aandacht te vestigen op Vandersanden’s oplossing voor de vaak ‘uitdagende’ Belgische architectuur. Met zijn grappige en herkenbare stijl wist hij het verhaal van de E-Boards op een luchtige en begrijpbare manier over te brengen. 🤳
Lancering campagne in fases
Lancering campagne in fases
Fase 1 (september 2022)
De eerste fase draaide volledig rond bewustwording. We wilden vooral huiseigenaren die bezig zijn met bouwen of verbouwen doen inzien dat ook zij een E-Board nodig hadden. Dat deden we door digitale advertenties. Ook deelden we een video met Hannes als aankondiging voor de wedstrijd.
Fase 2 (november 2022)
In fase twee kondigden we de winnaars van de wedstrijd aan. Dankzij deze video bereikten we weer nieuwe mensen die op deze manier kennismaakten met het E-Board® gevelisolatiesysteem.
Fase 3 (september 2024)
Dit najaar volgde de grote finale: de onthulling van de gerenoveerde gevel. Dat deden we opnieuw met een video in samenwerking met Hannes.
Waardevolle contacten verzameld
Waardevolle contacten verzameld
Het mooie aan deze campagne was dat we onze doelgroep niet alleen bewust maakten van het merk Vandersanden, maar ook veel geïnteresseerde mensen aantrokken. Websitebezoekers kwamen via gerichte advertenties op de juiste pagina, waar we ze konden omzetten in waardevolle contacten voor toekomstige marketingacties. 💯
De resultaten op een rijtje
De resultaten op een rijtje
Lang verhaal kort: de resultaten van de E-Board® campagne indrukwekkend. Door onze creatieve samenwerking en strategische aanpak hebben we het innovatieve gevelisolatiesysteem effectief onder de aandacht gebracht en een breed publiek bereikt. Dat leidde tot enorme toename in interesse en betrokkenheid.
Fase 1
- 535.608 impressies
- 21.209 gebruikers keken de video helemaal uit
- 176.229 unieke mensen werden bereikt
Fase 2
- 120. 123 impressies
- 29.404 gebruikers keken de video volledig
- 44.025 unieke mensen werden bereikt
Fase 3
- 160. 162 impressies
- 4.620 gebruikers keken de video helemaal uit
- 10.471 unieke mensen werden bereikt
Ben jij ook op zoek naar een betrouwbare partner voor je online campagnes? Contacteer ons gerust om samen de mogelijkheden te bespreken.