De online concurrentie kan behoorlijk intens zijn. Zelfs een kleine voorsprong heeft een impact, vooral als het gaat om adverteren. Gelukkig zijn er verschillende advertentiebibliotheken die je kunnen inspireren wanneer je zelf met advertentiecampagnes aan de slag gaat. Naast de vertrouwde Meta en Google Ads Library, komt TikTok nu ook op de proppen met een eigen advertentiebibliotheek. Let’s have a look! 👀

Wat is TikTok Ads Library?

De TikTok Ads Library is een plek waar alle advertenties op TikTok worden bewaard. Het maakt deel uit van het TikTok Creative Center, dat een bron is voor bedrijven en creators die adverteren op het kanaal. Ben je geen fanatieke TikToker, maar wel nieuwsgierig naar interessante inzichten? No problemo! 😉 Je hebt er geen TikTok-account voor nodig.

Elke advertentie met minstens één weergave die is gepubliceerd na 1 oktober 2022 wordt opgenomen in de Ads Library. Het gaat daarbij over advertenties op TikTok die:

  • actief zijn,
  • (tijdelijk) niet actief zijn,
  • momenteel gepauzeerd zijn,
  • of niet goedgekeurd zijn wegens schending van het beleid.

Advertentieoverzicht TikTok

Zoals je hieronder kan zien, kan je de resultaten op verschillende manieren filteren. Je kan filteren op land van de advertentiedoelgroep, advertentietype, datum van publicatie en adverteerdersnaam of trefwoord. Belangrijk om te weten: op dit moment zijn enkel de gegevens over advertenties in Europa beschikbaar.

Filters TikTok Ads Library

Bovendien kan je niet alleen de advertentie zelf zien, maar krijg je ook een gedetailleerd overzicht van welke targeting gebruikt werd. Daarbij gaat het over de potentiële doelgroepgrootte, leeftijden, inzichten in interesses of video-interacties, en zoveel meer. Kortom, een schat aan waardevolle informatie! 💰

Targeting TikTok Ads Library

Hoe kan je je advertenties optimaliseren dankzij deze advertentiebibliotheek?

Haal inspiratie uit topadvertenties

Dankzij de verschillende filteropties zijn er talloze mogelijkheden om inspiratie op te doen voor advertenties. Verken de topadvertenties en sla degene op die je aanspreken. Misschien kom je wel een trending nummer of een cool idee tegen dat je kan gebruiken voor je eigen advertenties.

Bespioneer de TikTok-advertentiestrategie van je concurrenten

Door die handige filters in de Ads Library kan je gemakkelijk de meest succesvolle advertenties binnen jouw specifieke sector bekijken. Dat biedt je de mogelijkheid om te ontdekken wat anderen doen en welke strategieën zij uitspelen.

Andere advertentiebibliotheken

Ook andere mediakanalen beschikken over een advertentiebibliotheek. Zo kan je alle advertenties van Facebook en Instagram terugvinden in de Meta Ads Library. Deze is zichtbaar voor alle gebruikers. Het enige wat je hoeft te doen om een actieve advertentie te vinden, is zoeken naar een trefwoord, naam of pagina.

Daarnaast kan je inspiratie halen uit advertenties op Google via de Google Ads Library. In deze database krijg je meer inzicht in wie de adverteerders zijn, waar ze zich bevinden en welke advertenties ze tonen. Enkel de advertenties van geverifieerde adverteerders worden in deze daarin opgenomen.

Wil je jouw advertentiestrategie laten shinen als nooit tevoren? Duik in onze services en kijk hoe we samen met jouw je bedrijf extra in de spotlights kunnen zetten.🔦