De belangrijkste advertentieformaten

Advertising

De digitale wereld is continu in beweging. En dat geldt ook voor de advertentieformaten op sociale media en Google. Zie je door de bomen het bos niet meer? No worries, in deze blog zetten we ze allemaal voor jou nog eens op een rijtje. 👇

Facebook

Let’s get started with Facebook. Door te adverteren op Facebook kan je een groot bereik genereren. Het is relatief goedkoop en de resultaten van je advertenties zijn meteen zichtbaar.

De verschillende mogelijkheden om je advertenties weer te geven op Facebook, zijn:

Instagram

De advertentieformaten op Instagram zijn ongeveer dezelfde als op Facebook. Instagram is wel visueler dan Facebook waardoor advertenties met veel tekst hier minder goed scoren.

LinkedIn

De volgende in de rij is LinkedIn, hét netwerkplatform bij uitstek. Hier kan je heel gericht targeten, wat ervoor zorgt dat je veel kwalitatieve leads kan binnenhalen. Er zijn heel wat mogelijkheden om je advertenties op LinkedIn te plaatsen. Per plaatsing gelden er uiteraard andere formaten. Deze hebben we ook even voor je samen gegoten in een overzicht:

Pinterest

Pinterest is ideaal om een specifieke doelgroep te bereiken met advertenties. Doordat er nog weinig advertentieconcurrentie is op Pinterest, zijn de kosten per klik relatief laag. Een extra voordeel is dat de advertenties minder overkomen als reclame dan op andere kanalen. Dit vergroot de kans op klikken op je gesponsorde pin.

De volgende formaten kunnen gebruikt worden:

TikTok

Adverteren op TikTok?  Entertainen maar! Want door je merk in de kijker te zetten, kunnen je advertenties meer blenden met de rest van de content. Daarnaast heeft het kanaal een jongere doelgroep waardoor je hier een heel nieuw publiek kan bereiken. Ook is TikTok, dankzij de lage concurrentie, een relatief goedkoop kanaal.

Je kan er adverteren in de volgende formaten:

Google

Naast adverteren op socialemediakanalen, is Google ook een populair advertentiekanaal dat veel mogelijkheden biedt.  Hier gaat het dan over banners of display advertenties. Onder Google behoren natuurlijk verschillende kanalen, denk bijvoorbeeld aan YouTube of Gmail. Let’s have a closer look. 👀

De advertentieformaten op YouTube zijn de volgenden:

Voor banners via Google advertenties, dien je dan weer rekening te houden met andere formaten:

En last but not least, de advertentieformaten van de Google Discovery banners:

Et voilà, je bent weer helemaal mee met de advertentieformaten op alle kanalen. 🤩 Weet je niet waar te beginnen met deze overload aan informatie? We’ve got you covered! Ontdek hoe ons advertising team je uit de nood kan helpen.