Kel’s nieuwjaarsbrief: de FAQ-editie

Team

Het is ondertussen traditie: elk jaar rond de feestdagen schrijft onze CEO Kel haar nieuwjaarsbrief, een mix van terugblik en vooruitblik. Dit jaar koos ze, geïnspireerd door de heropleving van Community Management, voor een frisse aanpak in de vorm van een FAQ! 

Wat was de meest gestelde vraag dit jaar?

“Met hoeveel zijn jullie nu eigenlijk?” Het antwoord: met 15 fantastische collega’s. Elk van hen zet zich elke dag met zoveel passie en expertise in voor onze klanten. Dat is ook wat ons uniek maakt: een team dat elkaar én onze klanten sterker maakt.

Welke nieuwe klanten hebben jullie binnengehaald?

2024 was een jaar vol spannende pitches, en ik ben trots dat we deze klanten mochten verwelkomen: 

En terwijl ik dit schrijf, wachten we vol spanning op nieuws van nog enkele lopende pitches.

Wat waren de hoogtepunten van het jaar voor So Buzzy?

  • Ons werk voor het BAM Marketing Congress: contentcreatie, live verslaggeving én dan ook nog eens zelf een knappe booth ineensteken. 

 

Waar ben je persoonlijk het meest trots op?

  • De nieuwe look van onze website, volledig in-house gemaakt door ons topteam. 
  • Collega’s zien spreken op een congres en de live verslaggeving zien doen deed mij toch wel extra blinken.
  • Het winnen van de pitch voor Daesang was voor mij persoonlijk als grote Zuid Korea-lover toch wel heel speciaal.
  • Het succes van onze nieuwe service So Back-up, waarmee we tijdelijk invallen in marketing- en communicatieteams. 

Welke trends in marketing & communicatie hebben jullie het meest beïnvloed dit jaar?

We voelen toch wel heel hard dat content marketing (terecht) terug meer aan belang wint versus performance marketing. Daar hebben we dan ook volop op ingezet met een eigen inhouse studio, en een ondertussen uit de kluiten gewassen digital content team. Dat kunnen we meteen ook linken aan de digitale trends die we zelf vooropgesteld hebben voor 2025 die je samen met de visie, verwachtingen en concrete tips van 24 andere digitale experts kan ontdekken in deze whitepaper van Mediaforta 

Welk inzicht is je het meest bijgebleven, en hoe heeft dit je volgende stappen beïnvloed?

Het belangrijkste inzicht voor mij was dat je niet altijd alles in de hand hebt. De keuze die je dan hebt, is ofwel blijven hangen in frustratie en zelfmedelijden, ofwel focussen op wat je wél kunt beïnvloeden. Dit jaar hebben we in verschillende situaties de tweede optie gekozen, en dat heeft ons keer op keer sterker gemaakt.

Wie gaf jou het mooiste compliment (voor jezelf of voor het team)?

Een conculega die bij wijze van spreke een deel van ‘onze koek’ overneemt, en die ons het compliment gaf hoe professioneel we zijn en blijven (tot de laatste snik), want dat hij dat echt niet zou kunnen in die situatie die we hebben meegemaakt. 

Hoe kijk je terug op 2024?

Om eerlijk te zijn, voelt 2024 toch dubbel aan. Aan de buitenkant lijkt alles prachtig: onze groei, zowel in teamgrootte als in het professionaliseren en uitbreiden van onze services, springt in het oog. Maar wat weinig mensen zien, is hoeveel hard werk hierachter schuilt. Zoals ik vorig jaar al voorspelde in mijn nieuwjaarsbrief, merken we meer dan ooit de impact van de economische crisis. Alles is duurder geworden, en indexeringen zijn onvermijdelijk. Bij pitches zien we bovendien een stevige concurrentie, met meer deelnemers uit diverse expertises dan ooit tevoren. Dus ja, hoewel we trots mogen zijn op de mooie resultaten van dit jaar, was het ook enorm zwaar. Daarom ben ik ons team ontzettend dankbaar. Ondanks de uitdagingen blijven ze de extra mile gaan voor onze klanten, en dat maakt me oprecht trots.

Wat staat er op de planning voor 2025?

  • Certificaat voor influencers: we blijven vanuit So Buzzy meebouwen aan de Influencer Marketing Alliance, met als grote ambitie om in 2025 een certificaat voor influencers te lanceren.
  • Optimaliseren van onze werking: een nieuw jaar brengt nieuwe kansen. We grijpen dit moment aan om onze huidige structuur en manier van werken grondig te evalueren en waar nodig te vernieuwen.
  • So Buzzy op de kaart zetten: In 2025 blijven we inzetten op zichtbaarheid en inspiratie. We willen verder naar buiten treden, anderen inspireren en waardevolle samenwerkingen aangaan. De basis hiervoor hebben we dit jaar al gelegd, en dat bouwen we graag verder uit.

    Wat mogen we je toewensen?

    “Kalmte kan u redden” voelt wel passend, dus een flinke dosis kalmte en rust zou welkom zijn. Agencylife is en blijft een rat race waarin je jezelf soms voorbijloopt. We werken in een servicebusiness, en dat maakt van ons een bende pleasers die niet altijd genoeg aan zichzelf denken. Het zou mooi zijn om in 2025 wat vaker even op de pauzeknop te kunnen drukken en bewuster stil te staan bij wat we allemaal bereiken.

    Heb je nog vragen over dit waanzinnige jaar? Stel ze gerust. En anders alvast een schitterend 2025 gewenst!